Taktinen mainonta

oatly-adshel-3-1-2560x1440-c-default3-1

Taktisella ulkomainoskampanjalla ohjaat kuluttajia ja ostopäätöksiä

 
Tahdotko laajentaa asiakaskuntaasi, kasvattaa myyntiä kivijalkaliikkeessä vai ohjata kuluttajia verkkokauppaasi? Taktinen ulkomainonta auttaa sinua aktivoimaan kuluttajia maanteiden varsilla, vilkkaissa kaupungeissa sekä myyntipisteiden yhteydessä.

 

REACH, IMPACT, ACTIVATE

 

Olemme pitkään hyödyntäneet avointa ja suljettua dataa selvittääksemme miten suomalaiset liikkuvat. Meillä on loistava käsitys siitä, missä halutut kohderyhmät asuvat ja työskentelevät, sekä mitä reittiä he todennäköisimmin liikkuvat kodin ja työpaikan välillä.

Esimerkiksi, jos yrityksesi huoltaa ja korjaa autoja paikallisesti, tavoitat kohderyhmäsi todennäköisesti tehokkaimmin lähimmältä maantieltä auton ratista. Jos kahvilasi hemmottelee shoppailijoita kauppakeskuksessa, spontaanit kahvin ystävät tavoittaa loogisesti tällöin kauppakeskuksen sisältä.

Kun tunnet potentiaalisen asiakkaasi ostopolun, saat huomattavasti tehoa kampanjaasi näkymällä ostopolun eri vaiheissa. Seuraavaksi kerromme miksi.

 

Reach: Varmista brändisi näkyvyys ostosmatkan varrella

 

Ihmiset todistetusti kiinnittävät huomiota mainontaan ostosmatkan aikana. Oikein kohdennettu mainos herättää kiinnostusta matkalla ostoksille ja ohjaa kuluttajia mainostettuun ostospaikkaan. Valtaosa ostosmatkoista tehdään autoillen, ja jopa 80 % lapsiperheistä lähtee ostoksille omalla autolla.

 

  • 88 % suomalaisista on kiinnittänyt huomiota ulkomainontaan ostosmatkan aikana
  • 70 % kertoo kiinnostuneensa mainostetusta tuotteesta tai palvelusta matkalla nähdyn mainoksen perusteella.
  • 68 % suomalaisista kertoo vierailleensa ostospaikassa matkalla kohdatun mainonnan perusteella.

 

Autolla tehdyn ostosreissun aikana suuret mainostaulut tienvarsilla tavoittavat ja saavat aikaan suuren huomioarvon kampanjallesi. 

>>Tutustu liikenneympäristön ratkaisuihin

 

Impact: Vaikuta ja inspiroi ostosympäristössä

 

Ostosreissut tehdään usein kauppakeskuksiin. Jopa puolet pääkaupunkiseudun asukkaista ja 37 % kaikista suomalaisista vierailee viikoittain kauppakeskuksessa.

Autolla ostoksille lähtenyt shoppailija on nyt ostopolun harkintavaiheessa. Tässä vaiheessa luodaan kuluttajan suhde brändiin tai vahvistetaan jo olemassa olevaa tunnesidettä. Tämä voidaan tehdä esimerkiksi kohdennetulla ja personoidulla sisällöllä – mutta myös takaamalla, että mainos on näkyvillä juuri oikeanlaisessa ympäristössä.

 

  • 63 % suomalaisista kertoo tekevänsä lopullisen tuotevalinnan vasta kauppakeskuksessa
  • 33 % on päätynyt ostamaan suunniteltua enemmän
  • 42 % kertoo ostaneensa jonkin kauppakeskuksen mainosnäytöllä näkemänsä tuotteen

 

Lähes kaikki kauppakeskuskävijät ovat huomanneet mainontaa vierailunsa aikana. Mainonta koettaneen olennaiseksi osaksi kauppakeskusmaailmaa, sillä siihen suhtaudutaan tutkimuksemme perusteella pääosin positiivisesti.

>>Tutustu ostosympäristön ratkaisuihin

 

Activate: Viimeistele brändisi läsnäolo ostopäätöksen äärellä

 

Ostopolun päätöksentekovaiheessa sinun tulisi kannustaa kuluttajaa ostamaan, eli muistuttaa tuotteestasi juuri oston hetkellä.

Kun kuluttaja näkee mainoksen ostopaikassa tai sen välittömässä läheisyydessä, se takaa viestin tehokkaan läpimenon ja viimeistelee ostopolun.

 

  • 86 % suomalaisista kertoo kiinnittäneensä huomiota ruokakaupassa näkyvään mainontaan
  • 44 % vastaajista kertoo ostaneensa jonkin myymälänäytöllä mainostetun tuotteen
  • 40 % vastaajista toivoisi mainosnäyttöjen kertovan uutuustuotteista 

>>Tutustu myymälämediaratkaisuihin

>>Lue lisää ulkomainonnasta

 

lataa ostopolku-opas

 

 


Lähde: Consumer Compass Oy. Clear Channel. Ostopolkututkimus 2018.

 

 

 

 

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä

0207 312 000. tai lähetä sähköpostia
sales@clearchannel.fi