Kasvata brändisi tunnettuutta pitkäaikaisella näkyvyydellä
Brändinäkyvyys on pitkäaikainen investointi
Viime vuosina taktinen ja lyhytjänteinen markkinointi on kasvattanut suosiotaan. Syitä tähän on monia, joista yksi on kampanjan mitattavuus. Taktista mainoskampanjaa pystytään seuraamaan erilaisilla mittareilla, kuten myynnin kasvulla tai konversioilla. Brändimainontaa kuitenkin tehdään pitkällä tähtäimellä, joten myös sen mittaaminen on haastavampaa.
Brändimainonnan mittaaminen on toki myös mahdollista, mutta se vain vaatii pitkäaikaista datan keräämistä ja seurantaa. Pitkäaikainen näkyvyys on erittäin tärkeää brändin tulevaisuuden kannalta. Pelkästään lyhyen tähtäimen menestyksen mittaamisessa vaarana on pitkäaikaisen strategian laiminlyöminen ja tätä kautta heikommat tulevaisuuden näkymät. Toimiva ratkaisu on yhdistää taktista mainontaa sekä brändimainontaa oikeassa suhteessa.
Mediaympäristö
Kuten kaikessa yrityksen tekemisessä, myös brändimainonnassa täytyy pitää yrityksen kohderyhmä vahvasti mielessä. Keitä he ovat ja missä he liikkuvat? Vaikka ulkomainonta on massamedia, uusien innovaatioiden myötä sitä on entistä helpompi kohdentaa tiettyihin mediaympäristöihin ja juuri oikealle kohderyhmälle.
>>Tutustu Audience Engine suunnittelutyökaluun
Lentoasema
Lentoasema on yksi parhaista ympäristöistä tehdä pitkäaikaista brändinrakennusta. Se tarjoaa ainutlaatuisen tarttumapinnan kansainvälisyyteen, ostovoimaiseen yleisöön ja kiinnostaviin kohderyhmiin. Yleisö vaihtuu päivittäin ja ihmiset ovat tutkitusti avoimempia mainonnalle matkustusympäristössä ollessaan positiivisessa mielentilassa.
Lentoasemalla toteutetut pitkäaikaiset brändinrakennuskampanjat ovat perusteltuja ja tehokkaita. Päivittäin vaihtuva yleisö takaa laajan näkyvyyden ja pitkä kampanja tuo suhteessa suuremman yleisön muihin mainosympäristöihin verrattuna.
>>Tutustu lentoasemalla sijaitseviin ulkomainosratkaisuihin
Isot Digit
Suuret digitaaliset mainospinnat parhailla paikoilla tarjoavat ainutlaatuisen estraadin brändimainonnalle. Isojen digien avulla puhuttelet suurta yleisöä, kasvatat brändisi tunnettuutta ja tavoitat kuluttajat juuri siellä missä he liikkuvat.
Brändeihin, jotka mainostavat suurilla digitaalisilla mainospinnoilla yhdistetään usein kuuluisuuteen liittyviä atribuutteja. Näitä brändejä pidetään luovina, puhuttelevina, näkyvinä, korkealuokkaisina, voimakkaina ja ikonisina.
>>Tutustu suuriin mainospintaratkaisuihin
Lähde: Consumer Compass Oy. Clear Channel. Ostopolkututkimus 2018.