Kohderyhmät lentoasemalla

Kohderyhmät lentoasemalla
Lentoaseman uniikki ja inspiroiva mainosympäristö tarjoaa parhaan tarttumapinnan kansainvälisyyteen, ostovoimaiseen yleisöön ja aktiivisiin kuluttajiin. Lentoasemalla tavoitat valtakunnan mielenkiintoisimman kuluttajaprofiilin kaupallisen potentiaalin näkökulmasta.
 

Lentoaseman asiakkaiden ostovoima on erinomainen ja lentoasemalla korostuvat muun muassa seuraavat kohderyhmät:

• korkeasti koulutetut,
• hyvätuloiset sekä
• päättävässä ja johtavassa asemassa olevat työntekijät.

 

Lentoasemalla korostuvat  korkeatuloiset suomalaiset:

• 24 % lentoaseman kävijöistä tienaa 50 001 € - 100 000 €.
Tulotason korostuma on yli kaksinkertainen verrattuna koko väestöön.1
• 5 % lentoaseman kävijöistä tienaa yli 100 000 €.
Tulotason korostuma on nelinkertainen verrattuna koko väestöön.1


Suomalaiset lentomatkustajat ovat keskimääräistä kiinnostuneempia muun muassa kulttuurista, muodista, kauneudenhoidosta ja henkilökohtaisesta kehittymisestä sekä heillä on korostetusti enemmän sijoituksia, asunto-omistuksia ja vakuutuksia. Tiedämme esimerkiksi, että 72 % lentomatkustajista asuu omistusasunnossa. 35 % lentomatkustajista on käytössä useampi kuin yksi auto, ja he myös suosivat muita useammin kalliimpia autoja. 1

Kysy lisää kohderyhmätutkimuksestamme »

 


Lentoasema on uniikki B2B-media:

• Finavian teettämän tutkimuksen mukaan Helsinki-Vantaan asiakaskunnassa
korostuvat johtoasemassa olevat henkilöt sekä asiantuntijat.
• Myös teettämämme profiilitutkimus1 tukee väitettä:
suomalaisista liikematkustajista 40 %:lla on vastuulla ostoja.

Lentoasema on Suomen suurin B2B-mediaympäristö, joten se on ehdoton valinta yrityspäättäjiä tavoittelevalle mainostajalle. Tavoitat korostetusti päättävässä ja johtavassa asemassa olevat työntekijät läpi lentoaseman. Halutessasi voit maksimoida vaikuttavuutesi B2B-päättäjien keskuudessa kohdentamalla mainoksesi tietylle alueelle tai kellonaikaan.

 

New call-to-action

 


LÄHTEET: 1. Kantar Media - Lentoasemamatkustajien profiili-tutkimus, huhtikuu 2023.

SUOMALAISTEN LENTOMATKUSTAJIEN PROFIILI

 

LAS demografiat 2023@5x-1


 

KIINNOSTUKSEN KOHTEET JA HARRASTUKSET


Missä vapaa-ajanviettopaikoissa on käynyt viimeisen kuukauden aikana:

  • 67 % on käynyt syömässä ravintolassa lounasta
  • 32 % on käynyt kahvilassa
  • 55 % on käynyt syömässä ravintolassa illalla
  • 45 % on käynyt pikaruokaravintolassa
  • 42 % on käynyt drinkillä/oluella ravintolassa
  • 26 % on käynyt elokuvissa

Seuraavat vapaa-ajanviettopaikat korostuvat suomalaisten lentomatkustajien keskuudessa*:

  • Ravintola (illalla), indeksi 190
  • Maksullinen urheilutapahtuma, indeksi 173
  • Drinkillä/oluella ravintolassa, indeksi 169
  • Elokuvissa, indeksi 151
  • Tanssiravintolassa/yökerhossa, indeksi 150
  • Ravintola (lounas), indeksi 120

Missä muissa kohteissa on käynyt viimeisen 12 kuukauden aikana:

  • 49 % on käynyt museossa
  • 33 % on käynyt teatterissa
  • 33 % on käynyt taidenäyttelyssä
  • 30 % on käynyt rock- tai pop-konsertissa
  • 27 % on käynyt messuilla
  • 15 % on käynyt Oopperassa/klassisen musiikin konsertissa

 

Seuraavat kohteet korostuvat suomalaisten lentomatkustajien keskuudessa*:

  • Ooppera/klassisen musiikin konsertti, indeksi 198
  • Museot, indeksi 162
  • Rock- tai popkonsertti, indeksi 161
  • Taidenäyttely, indeksi 156
  • Messut, indeksi 141
  • Teatteri, indeksi 132
*Tilastollisesti merkittävä korostuma on indeksiltään vähintään 120.
 
LÄHTEET:
Kantar Media - Lentoasemamatkustajien profiili-tutkimus, huhtikuu 2023.
(n= 795, vastaajat olivat tehneet vapaa-ajan matkan tai työmatkan ulkomaille Helsinki-Vantaan lentoaseman kautta edellisen 6 kuukauden aikana)
Ota yhteyttä

Ota yhteyttä

0207 312 000. tai lähetä sähköpostia
sales@clearchannel.fi