Lentoaseman asiakkaiden ostovoima on erinomainen ja lentoasemalla korostuvat muun muassa seuraavat kohderyhmät:
• korkeasti koulutetut,
• hyvätuloiset sekä
• päättävässä ja johtavassa asemassa olevat työntekijät.
Lentoasemalla korostuvat korkeatuloiset suomalaiset:
• 24 % lentoaseman kävijöistä tienaa 50 001 € - 100 000 €.
Tulotason korostuma on yli kaksinkertainen verrattuna koko väestöön.1
• 5 % lentoaseman kävijöistä tienaa yli 100 000 €.
Tulotason korostuma on nelinkertainen verrattuna koko väestöön.1
Suomalaiset lentomatkustajat ovat keskimääräistä kiinnostuneempia muun muassa kulttuurista, muodista, kauneudenhoidosta ja henkilökohtaisesta kehittymisestä sekä heillä on korostetusti enemmän sijoituksia, asunto-omistuksia ja vakuutuksia. Tiedämme esimerkiksi, että 72 % lentomatkustajista asuu omistusasunnossa. 35 % lentomatkustajista on käytössä useampi kuin yksi auto, ja he myös suosivat muita useammin kalliimpia autoja. 1
Kysy lisää kohderyhmätutkimuksestamme »
Lentoasema on uniikki B2B-media:
• Finavian teettämän tutkimuksen mukaan Helsinki-Vantaan asiakaskunnassa
korostuvat johtoasemassa olevat henkilöt sekä asiantuntijat.
• Myös teettämämme profiilitutkimus1 tukee väitettä:
suomalaisista liikematkustajista 40 %:lla on vastuulla ostoja.
Lentoasema on Suomen suurin B2B-mediaympäristö, joten se on ehdoton valinta yrityspäättäjiä tavoittelevalle mainostajalle. Tavoitat korostetusti päättävässä ja johtavassa asemassa olevat työntekijät läpi lentoaseman. Halutessasi voit maksimoida vaikuttavuutesi B2B-päättäjien keskuudessa kohdentamalla mainoksesi tietylle alueelle tai kellonaikaan.
LÄHTEET: 1. Kantar Media - Lentoasemamatkustajien profiili-tutkimus, huhtikuu 2023.