Kohderyhmät lentoasemalla

Kohderyhmät lentoasemalla
Lentoaseman uniikki ja inspiroiva mainosympäristö tarjoaa parhaan tarttumapinnan kansainvälisyyteen, ostovoimaiseen yleisöön ja aktiivisiin kuluttajiin. Lentoasemalla tavoitat valtakunnan mielenkiintoisimman kuluttajaprofiilin kaupallisen potentiaalin näkökulmasta.
 

Lentoaseman asiakkaiden ostovoima on erinomainen ja lentoasemalla korostuvat muun muassa seuraavat kohderyhmät:

• korkeasti koulutetut,
• hyvätuloiset sekä
• päättävässä ja johtavassa asemassa olevat työntekijät.

 

Lentoasemalla korostuvat  korkeatuloiset suomalaiset:

• 16 % lentoaseman kävijöistä tienaa 50 001 € - 100 000 €.
Tulotason korostuma on noin 1,5 kertainen verrattuna koko väestöön.1
• 2 % lentoaseman kävijöistä tienaa yli 100 000 €.
Tulotason korostuma on kaksinkertainen verrattuna koko väestöön.1


Suomalaiset lentomatkustajat ovat keskimääräistä kiinnostuneempia muun muassa kulttuurista, muodista, kauneudenhoidosta ja henkilökohtaisesta kehittymisestä sekä heillä on korostetusti enemmän sijoituksia, asunto-omistuksia ja vakuutuksia. Tiedämme esimerkiksi, että 70 % lentomatkustajista asuu omistusasunnossa. 34 % lentomatkustajista omistaa useamman kuin yhden auton, ja he myös suosivat muita useammin kalliimpia autoja. 1

Kysy lisää kohderyhmätutkimuksestamme »

 


Lentoasema on uniikki B2B-media:

• Finavian teettämän tutkimuksen mukaan Helsinki-Vantaan asiakaskunnassa
korostuvat johtoasemassa olevat henkilöt sekä asiantuntijat.
• Myös teettämämme Taloustutkimus1 tukee väitettä:
suomalaisista liikematkustajista 44 %:lla on vastuulla ostoja.

Lentoasema on Suomen suurin B2B-mediaympäristö, joten se on ehdoton valinta yrityspäättäjiä tavoittelevalle mainostajalle. Tavoitat korostetusti päättävässä ja johtavassa asemassa olevat työntekijät läpi lentoaseman. Halutessasi voit maksimoida vaikuttavuutesi B2B-päättäjien keskuudessa kohdentamalla mainoksesi tietylle alueelle tai kellonaikaan.

 

Lentoaseman inspiroivat asiakastarinat

 


LÄHTEET: 1. Clear Channel Airport Audience Survey 2018 (Taloustutkimus)

SUOMALAISTEN LENTOMATKUSTAJIEN PROFIILI

 

 

lentomatkustajien demografiset tekijät

 


 

kiinnostuksen kohteet ja harrastukset


Kiinnostuksen kohteet:

  • 63 % on kiinnostunut paikallisista asioista
  • 60 % on kiinnostunut kotimaisista asioista
  • 53 % on kiinnostunut tieteestä ja opiskelusta
  • 49 % on kiinnostunut vauraudesta ja terveydestä
  • 46 % on kiinnostunut ulkoilusta ja eläimistä
  • 45 % on kiinnostunut kansainvälisestä politiikasta

Seuraavat kiinnostuksen kohteet korostuvat suomalaisten lentomatkustajien keskuudessa*:

  • muoti, indeksi 155
  • kauneudenhoito, indeksi 145
  • teatteri, ooppera ja baletti, indeksi 129
  • ammatillinen kehittyminen, indeksi 126
  • henkilökohtaiset suhteet, indeksi 126
  • koti ja sisustaminen, indeksi 126

Harrastukset:

  • 63 % on kiinnostunut matkustamisesta
  • 61 % on kiinnostunut kirjojen lukemisesta
  • 44 % on kiinnostunut musiikin kuuntelusta
  • 39 % on kiinnostunut lehtien lukemisesta
  • 39 % on kiinnostunut ulkoilma-aktiviteeteista
  • 39 % on kiinnostunut elokuvista

Seuraavat harrastukset korostuvat suomalaisten lentomatkustajien keskuudessa*:

  • matkustaminen, indeksi 192
  • kielten opiskelu, indeksi 156
  • tanssi, indeksi 146
  • konsertit ja oopperat, indeksi 145
  • shoppailu, indeksi 139
  • teatteri, indeksi 134
*Tilastollisesti merkittävä korostuma on indeksiltään vähintään 120.
 
LÄHTEET:
Taloustutkimus, Clear Channel, Airport Audience Profile 2018.
(n= 371, vastaajat olivat tehneet vapaa-ajan matkan tai työmatkan ulkomaille Helsinki-Vantaan lentoaseman kautta edellisen 6 kuukauden aikana)
Ota yhteyttä

Ota yhteyttä

0207 312 000. tai lähetä sähköpostia
sales@clearchannel.fi