12.2.2020 | Matkustusympäristö, Digitaalinen mainonta, Liikenneympäristö, Promootiot

Uudistuksia Länsisataman mainosverkostossa – Helsingin Satamaa digitalisoidaan vauhdilla

Helsingin Satama Oy:n kanssa uudistettu mainosyhteistyömme on jo hyvässä vauhdissa. Ensimmäisenä Clear Channelin mainosverkostoa ja promootiomahdollisuuksia on päivitetty vilkkaassa Länsisatamassa. Täällä tavoitat kuluttajat uniikissa ja kansainvälisessä mainosympäristössä.

 

Helsingin Satama on jo kolmatta vuotta Euroopan vilkkain ulkomaanliikenteen matkustajasatama. Viime vuonna sataman kautta kulki yhteensä 12,2 miljoonaa laivamatkustajaa, ja kansainvälinen risteilyliikenne ylsi uusiin ennätyslukuihin 16 % kasvulla. Linjaliikenteen matkustajista suurin osa kulkee Helsingin ja Tallinnan välillä, ja suositun reitin matkustajamäärät ovat kääntyneet kasvuun. Tukholman reitin matkustajamäärät ovat olleet vakaita jo vuosia.¹

 

Clear Channelin ja helsingin sataman mainosyhteistyö

 

Vuoden 2020 alussa solmimme Helsingin Sataman kanssa uudistetun mainosyhteistyön, joka näkyy sataman reilulle 12 miljoonalle vuosittaiselle matkustajalle. Parhaillaan Euroopan vilkkainta matkustajasatamaa uudistetaan ja digitalisoidaan voimakkaasti. Jatkossa Helsingin matkustajasatamissa näkyvä mainonta perustuu matkustajadataan, jota satamissa on viimeisen puolen vuoden aikana kerätty ja kerätään edelleen. Datan perusteella tiedetään, mihin aikaan päivästä laivalle lähtee tai sieltä saapuu perheitä, työmatkalaisia, nautiskelijoita, turisteja ja laivabilettäjiä. Digitaaliset pinnat mahdollistavat myös matkustajakokemusta tukevan tärkeän informatiivisen sisällön, kuten säätietojen, uutisten, karttapalveluiden ja karttaoppaiden jakamisen. Uudet digitaaliset mahdollisuudet ja upeat promootiopaikat tuovat inspiraatiota ja elämyksellisyyttä terminaaleihin.

Satama-yhteistyö

 

uusia MAINOSMAHDOLLISUUKSIA länsiterminaaleissa

 

Uudessa ja upeassa Länsiterminaali 2:ssa vierailee 5,7 miljoonaa Tallinnan-matkaajaa vuosittain. Terminaalin suurimmat asiakasryhmät koostuvat nautiskelijoista ja työmatkustajista. Ulkomaalaisista lomailijoista suurin osuus, 14 % kaikista matkustajista, on juuri T2-terminaalissa. T2-terminaalissa kaupallinen tarvemaailma painottuu ajan kuluttamiseen ja nopeasti ja helposti teemojen ympärille. Nautiskelijat tulevatmatkalle viettämään laatuaikaa ystäväporukalla tai puolison kanssa. He haluavat panostaa laatuun ja matkustaminen painottuu viikonloppuun. Työmatkustajat matkustavat jatkuvasti tietyllä reitillä, tyypillisesti Suomen ja Viron välillä.² 

Löydät nämä upeat ja monipuoliset mainosmahdollisuudet Länsisataman T2-terminaalista:

  • 14 Adshel-pintaa
  • 2 vaaka LED-pintaa (OTC 219 231)
  • 2 banderollipaikkaa
  • 8 digitaalista mainosnäyttöä (OTC 876 923)
  • 4 promootioaluetta

 

Länsiterminaali 1:ssä vierailee vuosittain 1,5 miljoonaa Tallinnan ja Pietarin laivamatkustajaa. Terminaalin asiakaskunta painottuu suomalaisiin perhematkaajiin ja laivabilettäjiin. Asiakaskunnan parissa korostuu voimakkaasti matkaan virittäytymisen teema. Perhematkaajat tulevat lomalla viettämään laatuaikaa perheensä kanssa. He ovat valmiita maksamaan laadusta ja haluavat panostaa lomamatkoihinsa. Laivabilettäjät puolestaan tulevat matkalle pitämään hauskaa ja ostokset ovat tärkeä osaheidän matkaansa.²

Länsisataman T1-terminaalista löytyy nämä tutut, jo aiemmin käytössä olleet mainospinnat:

  • 14 Adshel-pintaa
  • 1 digitaalinen mainosnäyttö (viikkotavoittavuus lähes 30 000 kontaktia/viikko)
  • 5 valomainosta
  • promootiopiste

 

Kiinnostuistko inspiroivista mainosmahdollisuuksista uniikissa ja kansainvälisessa ympäristössä? Ota yhteyttä myyntiimme!

OTA YHTEYTTÄ

 

Clear_Channel_Länsisatama_koostekuva


LÄHDE:

1. Port of Helsinki: Helsingin Satama yhä Euroopan vilkkain matkustajasatama, 21.1.2020 (https://www.portofhelsinki.fi/helsingin-satama/ajankohtaista/uutiset/helsingin-satama-yha-euroopan-vilkkain-matkustajasatama)

2. Port of Helsinki, 2019. Red Note. Helsingin Sataman asiakkaat, segmentointitutkimus.