6.10.2020 | Ostosympäristö, Tutkimus, Kaupunkiympäristö, Kohderyhmätieto/asiakasymmärrys, Mainonnan toimivuus

Tavoita jouluostoksia tekevät kuluttajat

Ulkomainonta tavoittaa taas, brändit ovat valmiita jatkamaan liiketoimintaansa ja joulu on jo kulman takana. Jouluostosten tekeminen on aloitettu ja poikkeuksellisesta tilanteesta huolimatta jouluun panostetaan tänä vuonna yhtä paljon kuin aikaisemmin. Lähes puolet kuluttajista kuitenkin harkitsee brändivalintojaan tarkemmin ja jopa 44 % aikoo ostaa tänä vuonna eri brändeiltä. Ulkomainonta on tähän tilanteeseen ainutlaatuinen valinta, sillä se tutkitusti tavoittaa, lisää harkintaa ja aktivoi. 

Jouluaattoon on alle 12 viikkoa ja se on vahvasti kuluttajien mielessä. Mainostajien kannattaisikin aloittaa tietoisuuden rakentaminen mahdollisimman pian, jotta haluttu brändi on vahvasti kuluttajan mielessä ostohetken koittaessa.

  • jo 51 % kuluttajista on aloittanut jouluostosten hankkimisen ja
  • 83 % uskoo aloittaneensa jouluostosten hankkimisen marraskuuhun mennessä. (1

Poikkeuksellisesta vuodesta huolimatta joulu on kuluttajille yhtä tärkeä juhla kuin ennenkin ja he ovat myös valmiita käyttämään rahaa sen eteen:

  • 83 % pitää joulua yhtä tärkeänä kuin ennenkin ja
  • 72 % aikoo käyttää rahaa tänä jouluna saman verran tai enemmän kuin aikaisemmin. (1



Kuluttajat hakevat tänä vuonna erityisesti luotettavia ja laadukkaita brändejä. Lähes puolet harkitsee brändivalintojaan tarkemmin ja jopa 44 % aikoo ostaa tänä vuonna eri brändeiltä. (1 Brändeillä onkin nyt erinomainen tilaisuus houkutella uusia asiakkaita ulkomainontaa hyödyntämällä:

  • 7/10 kertoo automatkalla kohdatun ulkomainonnan herättäneen ostokiinnostuksen mainostettua asiaa kohtaan,
  • 68 % on vieraillut ostopaikassa nähdyn mainoksen perusteella ja
  • 88 % on kiinnittänyt huomiota ulkomainontaan ostosmatkojen aikana. (2

Lue lisää ulkomainonnan tehokkuudesta: Lataa opas

 

Tavoita, vaikuta ja aktivoi ulkomainonnalla

Tänä vuonna 65 % kuluttajista suunnittelee etukäteen, missä liikkeissä he aikovat käydä, ja 82 % suunnittelee tekevänsä ostoksia sekä verkko- että kivijalkakaupoissa. Brändien olisi hyvä pyrkiä lisäämään harkintaa jo ostopolun aikaisemmissa vaiheissa sekä pyrkiä monikanavaiseen myyntiin.

Ulkomainonta on tähän tilanteeseen ainutlaatuinen valinta, sillä sen avulla voit tavoittaa parhaimmillaan lähes kaikki suomalaiset (98 %3) ja erilaisten verkostojemme avulla kattaa koko ostopolun. Ulkomainonta myös tehostaa monia muita mediakanavia, ja erityisen voimakkaan vaikutuksen sen on todettu tuovan online-hakuihin (+54 %4).

Kasvata tunnettuutta ja tee vaikutus. Ole kuluttajan mielessä, kun hän hakee inspiraatiota. Aktivoi ostopäätös. Vaikuta ostopolun jokaisessa vaiheessa.

 

Ota meihin yhteyttä ja luodaan yhdessä joulusesongin ihastuttavin ulkomainoskampanja!

Pyrimme madaltamaan kynnystä tehdä markkinointipäätöksiä näinä epävarmoina aikoina. Joustavat Flex-myyntiehtomme ovat voimassa koko vuoden, joten voit ostaa ulkomainontaa rauhallisin mielin. Ota yhteyttä ja kysy lisää! 

OTA YHTEYTTÄ

 

 


LÄHTEET
1) Toluna, Clear Channel UK. 2020
2) Brand Fame Uncovered. 2016
3) Kantar Mind. Ulkomainonnan mittaaminen ja tulokset 2018-2019
4) Standing on the Shoulders of Giants. 2019.

Jaa sisältö: