19.3.2020 | tasa-arvo, työhyvinvointi, oikeudenmukaisuus

Onneksi on maanantai

Viivi Lehtinen


Meillä on Clear Channelilla leikkimielinen sanonta ”onneksi on maanantai”.
Sanonta kiteyttää hyvin sen, millainen Clear Channel on työpaikkana: 
kun töissä voidaan hyvin, maanantait eivät tunnu yhtään perjantaita raskaammilta.

Clear Channel on paljon enemmän kuin vain työpaikka. Mielestäni juuri ilmapiiri tekee Clearista erityisen. Työhyvinvointiin panostetaan arjen teoilla: keittiössä on tarjolla virkistäviä hedelmiä, työntekijöille mahdollistetaan urheilu kuntosalijäsenyyden sekä kaupunkipyörien avulla ja "kiitoskaapista" kuka tahansa voi hakea suklaalevyn tai muuta herkkua hyvin työnsä hoitaneelle kollegalleen. Henkilökunnalle järjestetään yhteistä tekemistä ja kehittymismahdollisuuksia. Työkaverit auttavat toisiaan kiireisinä hetkinä ja esimiehen kanssa viikoittain käytävillä keskusteluilla varmistetaan, että työntekijällä on kaikki hyvin ja työtehtäviä sopivasti.

Clear Channelilla on tutkittu työtyytyväisyyttä jo pitkään, jotta voimme varmistaa työntekijöidemme hyvinvoinnin sekä kehittää sitä entisestään. Olemme saaneet erinomaisia tuloksia, mutta niitäkin haluamme parantaa jatkuvasti.

9/10  työntekijästämme kokee, että heidän työtänsä arvostetaan.
Luku on 28 prosenttiyksikköä korkeampi verrattuna yritysten keskiarvoon Euroopassa.1

9/10 työntekijästämme kokee, että tiimissä autetaan toinen toisiaan silloinkin,
kun se tarkoittaa jonkin sellaisen tekemistä, mitä he eivät tavallisesti tee.1

Oikeudenmukainen ja tasa-arvoinen työympäristö

Työn merkityksellisyyttä lisäävät myös tärkeät arvomme, joiden mukaan jokainen työntekijämme toimii. Minulle henkilökohtaisesti tärkein arvo on oikeudenmukaisuus, mutta myös muut arvomme: lupausten pitäminen, eteenpäin katsominen, nopeus, vapaus ja joustavuus, ovat tärkeitä.

Clear Channelilla kunnioitetaan ja arvostetaan työntekijöitä yksilöinä sekä halutaan ylläpitää ympäristöä, jossa jokainen voi olla oma itsensä. Olemme onnistuneet tavoitteessamme erinomaisesti:

9/10 kokee voivansa olla oma itsensä töissä1  

Tutkimuksen mukaan työntekijämme myös kokevat vahvasti, että Clear Channelilla kaikilla on samat mahdollisuudet riippumatta etnisestä alkuperästä, uskonnosta, ideologiasta, persoonallisuudesta, invaliditeetista, sukupuolesta, iästä tai seksuaalisesta suuntautumisesta.

Tuloksemme on jopa 22 prosenttiyksikköä korkeampi verrattuna yritysten keskiarvoon Euroopassa.1

Konkreettisia keinoja hyvinvoinnin edistämiseksi

Yhdenvertaisuuden ja tasa-arvon lisäksi haluamme edistää oikeudenmukaisuutta työympäristössä sekä henkilökunnan kesken että suhteessamme asiakkaisiin ja yhteistyökumppaneihimme.

Olemme esimerkiksi perustaneet työryhmiä, joiden tehtävänä on edistää työhyvinvointia ja miettiä konkreettisia keinoja parantaa työssä viihtymisestä sekä oikeudenmukaisuuden tunnetta. Työn tuloksena on jo syntynyt muun muassa koulutuskalenteri ja henkilökohtainen oppimissuunnitelma, joiden tarkoituksena on lisätä työntekijöiden kehittymismahdollisuuksia entisestään. 

Pyrimme tekemään myös yhteiskunnallisesti hyvää: esimerkiksi viime vuonna saimme tukea toinen toistaan tärkeämpiä hyväntekeväisyyskampanjoita lahjoittamalla mediatilaa eri toimijoille ja tänä vuonna pyrimme tukemaan yhteiskunnallisesti tärkeitä aiheita vielä nykyistäkin enemmän. Vaikutamme myös pienillä arjen teoilla, kuten järjestämällä tiimipalaverin roskakävelyn muodossa tai lahjoittamalla meiltä ylijääneet taidemuseoliput nuorille. Innolla odotan, mitä tämä vuosi vielä tuo tullessaan! 

On palkitsevaa olla osa yritystä, joka pyrkii jatkuvasti edistämään tasa-arvoa ja oikeudenmukaisuutta sekä työyhteisössämme että yhteiskunnallisesti. Tieto siitä, että työllämme on merkitys, saa jaksamaan kiireenkin keskellä.

Artikkelin on kirjoittanut Viivi Lehtinen markkinointitiimistä.


Pelastusarmeija_DD_pienempi-1
blogiin-3

Ellinoora pilari

LÄHTEET
1. Clear Channel, Fairness-kysely syyskuu 2019. Vastaajia 55, vastausprosentti 100%
Eurooppalaisten yritysten keskiarvolla viitataan kyselyn teettäneen tutkimusyrityksen saamiin tutkimustuloksiin. Tutkimukseen on vastannut noin 700 yritystä, joiden koko vaihtelee 50 henkilön yrityksistä yli 100 000 henkilön yrityksiin.

Jaa sisältö: