26.4.2019 | Digitaalinen mainonta, Ostosympäristö

KESÄ, MIKÄ IHANA TEKOSYY!

NÄY ISOSTI SIELLÄ MISSÄ OSTOPÄÄTÖKSET SYNTYVÄT.

Raukeat kesäpäivät ja viipyilevät kesäillat saavat kuluttajat toimimaan spontaanimmin, ja jopa 45 % suomalaisista tekee kesällä enemmän heräteostoksia. Ilmojen lämmettyä etenkin jäätelö ja virvokkeet maistuvat. Lomalla halutaan tehdä ruokaa helposti ja nopeasti, joten ostoskoriin nostetaan helppoja puolivalmiita ruokia. Suomalaisten perinteisiä kesäherkkuja ovat myös makkarat ja grillattava liha sekä kala ja kasvikset. Mikä siis olisikaan sen parempi paikka tavoittaa kuluttajat kuin ostopaikkoihin ja niiden läheisyyteen sijoitellut mainosnäytöt! Kaupan sisällä mainostaminen totisesti kannattaa, koska

"86 % suomalaisista on kiinnittänyt huomiota ruokakaupassa olevaan mainontaan. Mainonta kaupan diginäytöillä koetaan myös kiinnostusta herättäväksi ja 44 % on ostanut digitaalisessa myymälämediassa mainostetun tuotteen."

Kauppojen mainosnäytöillä halutaan nähdä erityisesti ruoka- ja juomatuotteiden mainontaa, mikä sopiikin mainiosti yhteen kesäisten mielitekojen kanssa!

Store Digital Total tuotetiedot

Kesään kuuluu olennaisena osana nauttiminen ja rentoutuminen, ja yli puolet suomalaisista kuluttaa silloin enemmän rahaa palveluihin kuin tuotteisiin. Yhä useampi käy myös ulkona syömässä kaupungilla liikkuessaan, ja etenkin nopea syöminen on nykypäivän trendi.

Kauppakeskuksetkin houkuttelevat kesäisiä kävijöitä: sateella niihin hakeudutaan viettämään aikaa ja helteellä pakoon paahtavaa aurinkoa. Kaupunkien kesätapahtumat lisäävät osaltaan kauppakeskusten kävijävirtaa. Kauppakeskuksiin mennään pääosin ostoksille, mutta ne houkuttelevat myös ruokailemaan ja viihtymään monipuolisten palveluiden parissa.

"90 % suomalaisista kertoo huomanneensa kauppakeskuksissa olevaa mainontaa ja 43 % kertoo ostaneensa jotain kauppakeskuksessa näkemänsä mainonnan perusteella."

Hyödynnä siis Clear Channelin ainutlaatuinen Store Digital -mainosnäyttöverkosto kaupan sisällä tai Shopping Digital -verkosto kauppakeskuksissa, jotta olet läsnä juuri siellä missä ostopäätökset syntyvät.

Shopping digital - Finland