5.3.2020 | Digitaalinen, Kauppakeskusmedia, Ostoympäristö

Kauppakeskus Forum osaksi vaikuttavaa kauppakeskusmedian verkostoamme

Kauppakeskusmedian verkostomme on kasvanut jälleen halutulla uutuudella. Helsingin kantakaupungin kivijalka, kauppakeskus Forum, on nyt osa kattavaa verkostoamme ja odotamme innolla uutta yhteistyötä ja kumppanuutta. Kauppakeskusverkostoomme kuuluu nyt kymmenen Suomen suurinta kauppakeskusta niin myyntien kuin kävijämäärienkin mukaan.¹

 

Helsingin ydinkeskustassa sijaitseva Forum on yksi Suomen pitkäikäisimmistä ja vetovoimaisimmista kauppakeskuksista. Forum on kokonainen kortteli Helsingin keskustassa ja se on Helsingin vilkkaimpia läpikulkupaikkoja, josta on kulkuyhteys tunneleita pitkin muun muassa päärautatieasemalle sekä Kampin liikenneterminaaliin. Kauppakeskuksesta löytyy yli 140 liikettä ja palvelua, kansainvälisiä ja kotimaisia ketjuja, ravintoloita ja kahviloita. Forum on areena ihmisille, jotka haluavat shoppailla, viihtyä ja tavata toisiaan helposti Helsingin keskustassa. Forum toimii myös päivittäisenä työympäristönä ja kohtaamispaikkana tuhansille toimistoasiakkaille. Pohjoismainen kauppakeskusyhdistys NCSC palkitsi Forumin Suomen parhaana kauppakeskuksena vuonna 2016 ja vuonna 2017 Pohjoismaiden parhaana kauppakeskuksena.

”Olemme iloisia saadessamme aloittaa yhteistyön Clear Channelin kanssa. Yhteistyön myötä saamme uudet digitaaliset opastusnäytöt sekä kokonaan uusia digitaalisia toteutuksia Forumiin. Haluamme myös tarjota mielenkiintoisia kaupallisia toteutuksia ja promootioita asiakkaillemme ja tässä yhteistyö Clear Channelin kanssa on ensiarvoisen tärkeää.”

- Kauppakeskusjohtaja Kirsi Kemppainen, kauppakeskus Forum

 

Kauppakeskus Forumissa teet vaikutuksen ostovoimaisiin kuluttajiin ja tavoitat suuret määrät ihmisiä keskeisellä paikalla Helsingin ydinkeskustassa. Forumin asiakaskunnassa erottuvat erityisesti 15-35 vuotiaat naiset, jotka muodostavat tällä hetkellä markkinoiden ostopotentiaalisimman kohderyhmän.

 

Kauppakeskus Forumin mainosverkostomme tulee kattamaan aluksi kaikkiaan 21 Shopping Digital -näyttöä, joiden viikkotavoittavuus on 4,4 miljoonaa kontaktia viikossa (OTC). Lisäksi Forumin ulkopuolella on useita Downtown Digital -mainosnäyttöjä. Forumin vahva valtakunnallinen tunnettuus, valoisat puitteet sekä jatkuvasti kehittyvä kokonaisuus tarjoaa merkityksellisen ja kantakaupunkilaisen ympäristön myös promootioiden toteutukseen. Promootiopaikkoja Forumista löytyy kaikkiaan kolme kappaletta.

”Forumin tietää varmasti jokainen, joka on Helsingin keskustassa liikkunut. Kauppakeskuksen keskeinen sijainti ja kontaktit tekevät siitä erittäin mielenkiintoisen lisän kauppakeskusmedian verkostoomme. Olemme innoissamme, että pääsemme tekemään yhteistyötä Forumin kanssa ja kehittämään heille uusia ulkomainonnan ratkaisuja.”

- Kehityspäällikkö Johanna Laamanen, Clear Channel Suomi

 

Kauppakeskus_Forum_koostekuva_Clear_Channel_kauppakeskusmedia

 

kattava verkostomme tavoittaa ja vaikuttaa

 

Suomen Kauppakeskusyhdistyksen julkaisemien tietojen mukaan kauppakeskusten vertailukelpoinen myynti kasvoi viime vuonna 2,2 prosenttia edellisvuoteen. Myös kauppakeskusten kävijämäärät kasvoivat. Kauppakeskusten trendinä on lisätä kauppakeskusten elämyksellisyyttä sekä luoda yhteisöllisiä tiloja ja kohtaamispaikkoja. Palvelukonseptina kauppakeskus on kestävä – palvelut löytyvät helposti saman katon alta.¹

 

Laadukas kauppakeskusmedian verkostomme tuo mainostajalle parhaimman kanavan toteuttaa tavoittava kampanja korkealuokkaisessa mediaympäristössä. Valtakunnallinen verkostomme on kiistatta markkinoiden laajin ja kattavin, ja tarjoaa mahdollisuuksia niin valtakunnalliseen peittoon kuin paikalliseen näkyvyyteen. Mahdollistamme tehokkaan näkyvyyden kuluttajan ostopolun tärkeimmillä hetkillä. Mainostajan käytettävissä on massiivinen digitaalisten mainospintojen verkosto keskuksien sisällä, jättinäyttöjä maksimaalisen vaikutuksen tekemiseen sekä promootiomahdollisuudet esimerkiksi tuotejakelua ja -lanseerauksia varten.

kauppakeskusmediamme

 

Kauppakeskusmainonta on ylivoimainen keino tavoittaa kuluttajat siellä, missä ostopäätökset tehdään. Ostopolkututkimuksemme mukaan 66 % kertoo hoitavansa talouden ruokaostokset kauppakeskusvierailunsa aikana ja kolmasosa päätyy vaateostoksille. Ostoskasseihin kertyy myös monipuolisesti muita ostoksia. Pääkaupunkiseudun asukkaista jopa puolet vierailee viikoittain jossain kauppakeskuksessa, ja kaikista suomalaisista viikoittaisia kävijöitä on reilu kolmannes.²

 

Kauppakeskusten digitaalisten ratkaisuiden hyödyntäminen innovatiivisella ja kekseliäällä tavalla tarjoaa mainostajalle erinomaisen tilaisuuden näyttäytyä edelläkävijänä. Muuttuvaan ja elämykselliseen ostosympäristöön sopii mainiosti myös huomiota ja kiinnostusta herättävät promootiot. Kauppakeskusmainonta on olennaisessa roolissa ohjaamassa vastaanottavaisin mielin ostopaikkojen läheisyydessä liikkuvia kuluttajia. Mainonta kauppakeskuksissa koetaan olennaiseksi ja hyväksytyksi osaksi kauppakeskusmaailmaa, ja siihen suhtaudutaan tutkimuksemme perusteella pääosin positiivisesti.²

lataa ostopolku-opas

 

Kiinnostuitko kattavasta kauppakeskusmediastamme ja kauppakeskus Forumin mainosmahdollisuuksista? Haluaisitko toteuttaa huomiota herättävän ja mieleenpainuvan kampanjan kanssamme? Ota yhteyttä myyntiimme.

Ota yhteyttä


Lähteet:

1: Suomen Kauppakeskusyhdistys ry.

2: Consumer Compass Oy. Clear Channel. Ostopolkututkimus 2018.


 

Jaa sisältö: