25.11.2019 | Digitaalinen mainonta

Digitaaliset aineistokoot muuttuvat

Olemme vähentäneet pyydettävien aineistokokojen määrää.

Muutos vaikuttaa erityisesti kampanjoihin, joissa käytetään useita eri mainoslaitteita.
Aikaisemmin esimerkiksi Shopping Wall Total -verkostomme mainoslaitteita varten tarvittiin 15 eri kokoa, kun jatkossa riittää 6. 

Olemme optimoineet aineistokokomme uudelleen, jotta aineistojen lähettäminen olisi sinulle helpompaa. Mainoslaitteidemme koot vaihtelevat hieman myös sarjojen, kuten Panorama-verkoston sisällä. Tämä johtuu siitä, että ylläpidämme verkostoa useiden eri kumppaneiden kanssa, ja laitteet on valittu yhteistyössä heidän kanssaan. 

Aineistokokojen optimoiminen tarkoittaa käytännössä sitä, että saatamme joutua tekemään lähettämällesi aineistolle pienimuotoista teknistä käsittelyä. Tällöin se skaalataan vastaamaan käytetyn mainoslaitteen resoluutiota.

 

Marginaali_vaaka-1

 

Sijoita tärkeä informaatio
marginaalin sisäpuolelle

Mikäli kampanjassasi hyödynnetään useita eri kokoisia mainoslaitteita, aineistoa joudutaan hieman skaalaamaan siten, että se vastaa kaikkien mainoslaitteiden resoluutioihin.

Tästä syystä pyydämme sinua sijoittamaan kaiken tärkeän informaation marginaalien sisään, vaikka aineistoa ei aina tarvitsekaan käsitellä teknisesti. Marginaalin leveys on 30 pikseliä/sivu.

Jos aineistoasi joudutaan skaalaamaan, joko vaaka- tai pystymarginaalit jäävät osittain tai kokonaan mainoslaitteen kuvan ulkopuolelle.

Kyseinen alue on keskimäärin noin 4 % aineiston pinta-alasta, joten muutos on hyvin huomaamaton. 

Jos sinulla on kysyttävää, voit ottaa yhteyttä Digital Playout -tiimiin:
digitalcampaigns@clearchannel.fi
Puh. +358 207 312 050

Voit myös tarkistaa tuotekohtaiset tuotantotiedot alla olevasta linkistä:
tuotantotiedot