1.10.2018 | Digitaalinen mainonta

Digitaalinen ulkomainonta johtaa media kasvua

Median murros on ollut erinomainen mahdollisuus voimakkaasti digitalisoituvalle ulkomainosalalle, jossa Clear Channel on eturintamassa kehittämässä älykkäämpiä ulkomainonnan ratkaisuja.

Digitaalisen ulkomainonnan tavoittavuus on kasvanut harppauksin viimeisten vuosien aikana, kun Clear Channel on lanseerannut kaupallisesti kiinnostavia kohderyhmiä tavoittavia uusia verkostoja muun muassa kauppakeskuksiin, päivittäistavarakaupan myymälöihin sekä suuriin kaupunkeihin.

Kansainvälisten tutkimusten ja ennusteiden mukaan digitaalinen ulkomainonta on 2018 nopeimmin kasvava mainosmedia. Forbesin mukaan ulkomainonta on ainoa kasvussa oleva perinteinen media ja ennustaa digitaalisen ulkomainonnan kasvavan 16% tänä vuonna. Monet megatrendit, kuten kaupungistuminen, ihmisten ajankäyttö kodin ulkopuolella ja digitalisaatio lisäävät ulkomainonnan tavoittavuutta ja kontakteja.

Vaikka kokonaismainosmarkkina ja yritysten budjetit eivät kasvakaan, ulkomainonnan luvut ovat kasvaneet jo vuodesta 2014 (KantarTNS).  Ihmisten mediankäyttötottumusten muutoksesta johtuvat haasteet tuovat imua ulkomainonnalle. Ihmiset kokevat digitaalisen ulkomainonnan positiiviseksi ja mielenkiintoiseksi mediaksi. Yli 70% kuluttajista sanoo digitaalisen ulkomainonnan parantavan – hyvin toteutettuna – kaupunki– ja kauppakeskusympäristöä (CCUK, Malls Environments 2017).

Tärkeää on, että asiakkaamme ovat ymmärtäneet digitaalisen ulkomainonnan tuomat mahdollisuudet ja panostavat siihen. Yhdessä olemme luoneet upeita mainosympäristöjä, joissa toteutetaan erittäin tehokkaita ja hurmaavia mainoskampanjoita. Niissä kuluttaja kohtaa viestin relevantilla hetkellä oikeassa paikassa. Parhaimmillaan kampanjat ovat temmanneet ihmiset mukaan tarinaan pelillä, mobiilipalveluilla tai vaikka kaupunkipyöriä käyttämällä. Näistä puhutaan kadulla ja kirjoitetaan lehdissä. Osa niistä on synnyttänyt jopa ilmiöitä.  Hyvä esimerkki vaikuttavasta ja ajankohtaisesta ulkomainonnan hyödyntämisestä on Helsingin Sanomien huippukokoukseen liittyvä The Land of free press-ulkomainoskampanja.