21.3.2019 | Rekrytointi, Uutiset

Clear Channelin markkinointiorganisaatio vahvistuu tutkimusasiantuntijalla

Clear Channel Suomi Oy on vahvistanut markkinointiorganisaatiotaan nimittämällä Sara Helmisen vastaamaan yhtiön tutkimuksesta sekä analytiikasta. Helminen aloitti Clear Channelin palveluksessa 4.3.2019. Helmisen titteli on Brand & Insight Manager, ja hän raportoi markkinoinnin esimiehelle Pilvi Rissaselle.

Helminen siirtyi Clear Channelille Sanomalta, jossa hän työskenteli ensin Nelonen Median tutkimustiimissä ja sitten B2B-organisaatiossa vastaten mediaryhmäkohtaisen insightin tuottamisesta, analysoinnista ja jalostamisesta mediamyynnin ja tuotekehityksen tueksi. Ennen Sanomia Helminen työskenteli tutkimuspäällikkönä markkinatutkimusyritys IROResearchissa vastaten kvantitatiivisista ja kvalitatiivisista tutkimusprojekteista.

Pitkään tutkimustyötä media-alalla tehneenä Helminen lähestyy ratkaisuja faktojen kautta ja uskoo näin tuotettavan parhaat ratkaisut mainostajille. Ulkomainosalalle innokas Helminen siirtyy odottavin mielin ja haasteita pelkäämättä.

”Ulkomainosalan voimakas kasvu tekee toimialasta juuri nyt todella kiinnostavan. Olen työskennellyt useiden eri medioiden parissa, joten tämä on hieno tilaisuus päästä oppimaan uutta. Innostavinta on kuitenkin se, että pääsen hyödyntämään omaa osaamistani yhtiön toiminnan tueksi. Ulkomainonta kehittyy digitaalisuuden myötä valtavasti koko ajan, joten koen siihen liittyvät mahdollisuudet mielenkiintoisena haasteena. Erilaisen datan ja analytiikan kautta pystymme mm. laadullistamaan massamedian kohderyhmiä, ja ulkomainonnan vaikuttavuutta voidaan todentaa aiempaa paremmin tutkimustiedon avulla. Uskon vahvasti siihen, että tutkimustiedon ja datan merkitys yritysten liiketoiminnassa kasvaa entisestään.”

Helmisen esimiehenä toimii Head of Marketing Pilvi Rissanen.

Jaa sisältö: