6.3.2020 | Digitaalinen, Dynaaminen, Inspiraatio

Aina ajankohtainen, dynaaminen kampanja

Dynaamiset kampanjat jäävät takuulla mieleen, sillä ne erottuvat kekseliäisyydellään ja vaihtelevuudellaan. Mainos on aina ajankohtainen, sillä se päivittyy jatkuvasti tilanteeseen sopivaksi, mikä avaa lähes rajattomat mahdollisuudet luoda yhä paremmin kuluttajan tarpeisiin vastaavaa mainontaa.

 

Dynaaminen mainonta on kasvava trendi, jonka tehokkuus on jo huomattu laajasti online-mainonnassa. Yhä useammat online-mainokset muuttuvat käyttäjän toiminnan mukaan ja monet suoratoistopalvelut näyttävät asiakkailleen dynaamisen etusivun, jolla suositellaan juuri käyttäjälle sopivaa sisältöä.

 

Dynaamisuuden edut eivät kuitenkaan rajaudu vain internetiin, sillä nyt se on mahdollista myös ulkomainonnassa. Koska dynaaminen ulkomainonta on vielä uusi ratkaisu, läheskään kaikkea sen potentiaalia ei ole vielä hyödynnetty. Digitaalinen ulkomainos taipuu kuitenkin uskomattoman moneen – vain mielikuvitus on toteutusten rajana! Voit keksiä toinen toistaan omaperäisempiä, moderneja kampanjoita, jotka ovat aina ajankohtaisia – kellonajasta tai sijainnista riippumatta.

 

”Voimme hyödyntää HTML5:n tuomia mahdollisuuksia samalla niin display- kuin ulkomainonnassakin. Ulkomainonnan dynaamisuus mahdollistaa kaiken sen, mikä on mahdollista verkkosivujen tuotannossakin, käyttäjän suoraa interaktiota lukuun ottamatta”, iloitsee Creative Designer Anu Rytkönen Nelonen Medialta.

 

Dynaaminen mainos muuttuu reaaliaikaisesti jonkin etukäteen valitun tekijän mukaan. Voit toteuttaa yksinkertaisesti ja helposti esimerkiksi ajankohdan, etäisyyden tai sijainnin mukaan vaihtuvan kampanjan. Mainos voi myös muuttua esimerkiksi sään tai jonkin lopputuloksen perusteella – maailmalla on nähty jo mainoksia, jotka ovat päivittyneet urheiluottelun tai liikenneruuhkien mukaan. Kampanjassa voidaan hyödyntää myös käyttäjien luomaa sisältöä. Esimerkiksi Taiteiden yö -kulttuuritapahtuman aikaan The Wall -näytöllämme näkyi mainos, joka seurasi Taiteiden yön osallistujien liikkeitä ja näytti myös heidän parhaat somepäivityksensä.

Yllätä ja herätä huomio viestivariaatioilla

Dynaaminen mainoskampanja on erinomainen keino varioida viestiä. Viestivariaatioiden tekeminen on ollut mahdollista tavallisella mainoksellakin, mutta tällöin jokainen mainosvariaatio on pitänyt toteuttaa erikseen. Dynaamiset mainosmateriaalit mahdollistavat vain yhden aineiston toimittamisen. Aineisto voidaan päivittää jopa reaaliaikaisesti ja variaatioita tehdä miten paljon tahansa.

Mainosvariaatioita voidaan tehdä esimerkiksi siten, että mainos ohjelmoidaan valitsemaan näytettävä kuva sekä teksti satunnaisesti ennalta määriteltyjen vaihtoehtojen joukosta. Mainos voidaan tämän lisäksi ohjelmoida muuttumaan esimerkiksi ajankohdan perusteella.

Lue, kuinka Nelonen Media hyödynsi dynaamista mainontaa!
Lue case tästä

LISÄÄ KAMPANJAASI TEHOA

Ihmiset viettävät valtavan osan ajastaan kodin ulkopuolella eikä ulkomainontaa voi ohittaa. Siksi se tarjoaa ainutlaatuisen keinon lisätä kampanjan näkyvyyttä sekä toistoa huomattavasti. Ulkomainonta on erityinen mainosmuoto myös siksi, että sen avulla asiakas voidaan tavoittaa ostopolun jokaisessa eri vaiheessa. Se onkin Suomen tavoittavin media – ulkomainonnan avulla voit tavoittaa jopa 98 %suomalaisista.

Dynaamisia elementtejä hyödyntämällä vahvistat kampanjaasi entisestään. Tiesitkö esimerkiksi, että jopa 58 % ihmisistä haluaisi nähdä säätilan mukaan päivittyvää mainontaa ja 74 % ihmisistä haluaisi mielellään nähdä ajankohtaan ja päivään sopivaa mainontaa.2 Ajankohtaan sopiva sisältö kasvatti myös sitoutuneisuutta mainokseen, mainos muistettiin paremmin ja siihen kiinnitettiin enemmän huomiota.3  

Lue artikkelistamme, kuinka helposti dynaamisen ulkomainoskampanjan toteutus onnistuu!

Dynaamisen kampanjan toteutus 

LÄHTEET
1. Kantar Mind H12018-H12019
2. Posterscope, Outdoor Consumer Survey, 2013
3. Clear Channel AustraliaThe Context Effect, 2016

 

 

 

Jaa sisältö: