19.9.2019 | Digitaalinen, POS, Ostoympäristö, Erikoistoteutus, Isot Digit

5 + 1 SYYTÄ IHASTUA KAUPPAKESKUSMAINONTAAN – OSA 2

Aikaisemmassa julkaisussamme kerroimme, että kauppakeskusten suosio on kasvussa. Kauppakeskusmainonta on ylivoimainen keino tavoittaa kuluttajat siellä, missä tehdään ostopäätöksiä ja ollaan avoimia mainonnalle. Digitaalisuuden myötä kauppakeskusmedian mahdollisuudet ovat kasvaneet entisestään, mutta kauppakeskusmainonnan edut eivät kuitenkaan jää vielä siihen. 

lue ensimmäinen osa tästä

4. tuo brändisi NÄYTTÄVÄSTI ESIin SIELLÄ, MISSÄ OSTOPÄÄTÖKSET SYNTYVÄT 

Valtavat, digitaaliset mainosnäytöt herättävät takuulla huomion ja hurmaavat ohikulkijat. Ostopolkututkimuksemme mukaan lähes kaikki suomalaiset kertovatkin huomanneensa tai kuulleensa jotain mainontaa kauppakeskusvierailunsa aikana1. Suurten digitaalisten mediapintojen lisäksi kauppakeskuksiin on sijoitettu useita keskikokoisia näyttöjä keskeisille paikoille, joten saat mainoksillesi erinomaisen toiston sekä näkyvyyden.

Clear Channel Internationalin tekemän tutkimuksen mukaan suuria digitaalisia ulkomainospintoja hyödyntävät brändit koetaan muita vaikuttavammiksi monin tavoin. Digitaalinen premium-ulkomainonta luo mielikuvaa ikonisuudesta, voimakkuudesta ja korkealuokkaisuudesta.2

5. ASIAKASLÄHTÖISET MAINOSRATKAISUT

Kauppakeskusympäristössä voit aidosti auttaa asiakkaitasi, sillä siellä sijaitsevat mainosnäytöt koetaan hyödyllisenä. Kauppakeskusmainonta tukee kuluttajan ostopäätöstä, sillä jopa 42 % suomalaisista kertoo ostaneensa jonkin kauppakeskuksen mainosnäytöllä näkemänsä tuotteen1. Kauppakeskusten digitaalisille mainosnäytöille koetaan sopivan monipuolisesti eri tuoteryhmien mainokset1.

Kuluttajat arvostavat yhä yksilöllisempää, omiin tarpeisiinsa vastaavaa sisältöä, joka ei häiritse. Tämä ilmenee myös mainonnan esto-ohjelmien käytön yleistymisestä, sillä Statistan3 mukaan jopa 29 % suomalaisista käyttää jotakin ad blocking -ohjelmaa. Kuluttajien tavoittaminen on siis muuttunut yhä haastavammaksi. Digitaalinen kauppakeskusmainonta tarjoaakin kilpailukykyisen ja modernin ratkaisun, kun haluat tavoittaa kohderyhmäsi tehokkaasti ja jättää brändistäsi positiivisen muistijäljen.

Katso alta, miten innostuneen vastaanoton Hevireissu-elokuvan mainos sai aikaan kauppakeskus Kampissa.
katso video Tutustu Ostosympäristöt-tuotteisiin

6. inspiroivat ja vaikuttavat promootiopaikat

Mainostajilla on myös mahdollisuus hyödyntää kauppakeskusten promootiopaikkoja, jotka sopivat hyvin tuotelanseerauksiin tai kampanjan tehostamiseen. Promootiopaikat ovat näyttäviä ja inspiroivia mainospaikkoja kauppakeskusten keskeisimmillä paikoilla, ja niiden avulla pääset kohtaamaan kuluttajat henkilökohtaisesti ja olemaan heidän kanssaan suorassa vuorovaikutuksessa. Promootioratkaisut ovatkin hyvin asiakaslähtöinen tapa mainostaa tuoden brändisi lähelle asiakkaita. Brändätyt ja näyttävät promootiopaikat herättävät huomion jo kaukaa ja saavat aikaan kokeilua. Promootiopaikat toimivat erinomaisesti myös elämyksellisten erikoisratkaisuiden toteuttamiseen.

Kerromme promootiopaikoista lisää vielä myöhemmin,
joten viimeistään nyt kannattaa ottaa meidän somekanavat seurantaan!

Seuraa meitä facebookissa Ota yhteyttä

 


LÄHTEET

1: Clear Channel: Ostopolkututkimus (2018)

2: Clear Channel International: Brand Fame Uncovered (2016)
3: Statista: Usage of ad blocking software in Finland in 2018 (2018)
https://www.statista.com/statistics/646052/ad-blocker-usage-in-finland/

Jaa sisältö: