Case, Kaupunkiympäristö

Sähköyhtiö Enefit tuotiin näyttävästi Suomen markkinoille

Viron suurin sähköyhtiö Eesti Energia laajensi Suomeen keväällä 2018. Tytäryhtiö Enefit tuotiin Suomen markkinoille näyttävästi. Lanseerausviikolla Enefitin toimitusjohtaja Ville Pentti paljasti oman päivittäisen sähkönkulutuksensa Downtown Digital -verkostossamme. Kaupunkiympäristössä sijaitsevat digitaaliset näytöt päivittyivät säännöllisesti, ja ohikulkijat pystyivät seuraamaan sähkönkulutusta päivän tarkkuudella.

Vastuullisempaa energiankulutusta

Osana kampanjaa toimitusjohtaja Ville Pentti haastoi itsensä vähentämään sähkönkulutustaan erilaisten säästövinkkien avulla. Omalla esimerkillään hän kannusti myös muita vähentämään energiankulutustaan. Hän jakoi tietoa edistymisestään Enefitin blogissa. Lisäksi hyödynnettiin muun muassa sosiaalista mediaa sekä blogiyhteistöitä. Ulkomainonta sopi erinomaisesti kampanjaan, sillä sen avulla onnistuttiin herättämään huomio laajasti sekä luomaan tietoisuutta, jonka jälkeen ostopolkua jatkettiin Enefitin omissa kanavissa.  

Toimitusjohtajan sähkönkulutuksen paljastaminen sopi hyvin Enefitin brändi-imagoon, sillä sen avulla voitiin tarttua Enefitille tärkeisiin aiheisiin: vastuullisuuteen ja ympäristöystävällisyyteen. Myös me Clear Channelilla haluamme tukea toiminnallamme vastuullisia sekä ympäristöystävällisiä valintoja, joten olemme iloisia, että Enefit hyödynsi kampanjassaan meidän mainosverkostoamme.

Downtown digital – tehokas paikallisratkaisu

Downtown Digital -verkosto tavoittaa ihmiset paikallisella mainonnalla. Se on kustannustehokas ja joustava mainosratkaisu, jonka avulla voit olla näkyvillä oikeassa paikassa, oikeaan aikaan. Tutkimuksen1 mukaan erityisesti korkeasti koulutetut pääkaupunkiseutulaiset sekä kaupunkilaisnaiset huomaavat ulkomainontaa kaduilla. Esimerkiksi Downtown Digital – Helsinki -verkostomme avulla voit tavoittaa 10,6 miljoonaa kontaktia viikon aikana.

Tutustu Kaupunkiympäristö-tuotteisiin

Diginäyttöjä löytyy myös muista kaupungeista. Downtown Digital – Metropolitan -verkoston 262 näyttöä sijaitsevat keskeisillä sijainneilla Espoossa, Helsingissä, Hyvinkäällä, Järvenpäässä, Keravalla, Nurmijärvellä sekä Tuusulassa, ja ne tavoittavat yli 30 miljoonaa kontaktia viikossa. Valmiiden, erilaisiin tilanteisiin sopivien pakettiratkaisujen lisäksi kampanjassa käytettävät mainospinnat voidaan räätälöidä juuri sinun tarpeisiisi sopiviksi.
Kysy lisää mahdollisuuksista!

Ota yhteyttä

Digitaaliset mainospinnat mahdollistavat yhä innovatiivisemmat toteutukset, sillä niihin on mahdollista yhdistää muun muassa vuorovaikutteisia sekä ajankohdan mukaan vaihtuvia mainoksia. Jo mainoksen animointi parantaa sitoutuneisuutta 60%2. Kontekstuaalinen, eli oikeaan paikkaan ja oikeaan aikaan, sijoitettu mainonta parantaa mainoksen huomioarvoa3 ja voit vedota sen avulla juuri tietyillä alueilla liikkuviin kuluttajiin.

Katso esimerkki reaaliaikaisesti päivittyvästä mainoskampanjasta:
lue case tästä

Katso esimerkki hyperlokaalista mainoskampanjasta:
lue case tästä

 

LÄHTEET:
1. Consumer Connection System (2016)
2. Kinetic: Digital Eye and Face Tracking (2011)
3. Clear Channel: Power of OOH on brand consideration (2015)

Jaa sisältö:

Kaupunkiympäristö - lue asiakastarinoita