Digitaalinen mainonta, Paikallisratkaisut, Inspiraatio, Mainonnan toimivuus

Lemonsoft tunnisti digitaalisen ulkomainonnan hyödyt

Digitaalisella ulkomainonnalla ihmisten tietoisuuteen − Lemonsoft Oy mainosti menestyksekkäästi digitaalisessa mainosverkostossamme syys-lokakuun vaihteessa. Kampanjan tavoitteena oli lisätä yrityksen tunnettuutta ja sen kautta tavoittaa kohderyhmänä toimivat yritykset. Kohderyhmä tavoitettiin tehokkaasti ja kampanjan ansiosta verkkosivuvierailut kasvoivat huomattavasti.

Asiakas: Lemonsoft Oy
Kampanja-aika: 28.9.-11.10.2020
Tavoite: Lisätä yrityksen tunnettuutta sekä tuoda yrityksen logoa esille ihmisten tietoisuuteen.
Kohderyhmät:
Pk-yrityksien päättäjät ja johtajat
Käytetyt mainospinnat: Grand Central Double & Downtown Digital Helsinki Highstreet

 

Lemonsoft tavoitteli uusia asiakkaita hyödyntäen kampanjassaan Helsingin keskusta-alueen modernia digiverkostoa. Mainospintoina käytettiin Helsingin digitaalisia Grand Central Double - sekä Downtown Digital Highstreet -näyttöjä. Keskittämällä mainontansa kaupungin vilkkaimille paikoille Lemonsoft sai tehokkaasti kasvatettua mainonnan huomioarvoa tavoittaen suuret yleisömäärät. 

 

Lemonsoft viestitti mainoksillaan selkeästi yrityksen tarjoamaa palvelua - Toiminnanohjausjärjestemiä tekoälyllä ja alan parhaalla asiakaspalvelulla. Mainonnassa kehotettiin yrityksiä tulemaan suoraan heidän asiakkaakseen yli 4500 tyytyväisen asiakkaan yhteisöön. Selkeä viesti yhdessä suurien pintojemme kanssa ei jäänyt huomiotta.

 

Brändielämys isoilla digitaalisilla mainospinnoilla

 

Kampanja oli nähtävillä Helsingin päärautatieaseman valtavilla The Grand Central Double -diginäytöillä. Nämä pinnat tavoittavat 1,2 miljoonaa kontaktia viikossa (OTC). Pinnoilla tavoitetaan siis todistetusti suuri määrä yleisöä, johon kuuluvat niin työmatkailijat kuin myös vapaa-ajan matkustajat. Suuren kokonsa ja digitaalisuutensa ansiosta nämä pinnat erottuvat näyttävästi Helsingin päärautatieaseman miljöössä. 

 

"Kampanjan tavoite oli lisätä brändin tunnettuutta. Ulkomainonta on tehokas tapa tavoittaa suuria yleisömääriä. Lyhyt viesti ja logo jää helpommin mieleen, kun mainoksia on itselle tutuissa paikoissa, kuten työmatkalla", kertoo Sanna Riskula, markkinointipäällikkö Lemonsoftilta.

 

Toistuvat viestit siellä, missä kohderyhmä tavoitetaan, auttaa brändin mielikuvan rakentamisessa. Suurimmat digitaaliset mainospinnat parhailla paikoilla tarjoavat ainutlaatuisen estradin brändimainonnalle. Puhuttele suurta yleisöä, tee brändistäsi kuuluisa ja tavoita kuluttajat laadukkailla digitaalisilla näytöillä suurten kaupunkien premium-mainospaikoilla modernilla ja huomiota herättävällä ratkaisulla. 

 

Rakenna vaikuttava brändielämys isoilla digitaalisilla mainospinnoilla. Lue tutkimuksemme aiheesta:

Rakenna vaikuttava brändielämys

 

Upari

 

DIGITAALISILLA ULKOMAINOSRATKAISUILLA HERÄTÄT HELPOSTI HUOMION

 

Digitaalisessa ulkomainonnassa vain mielikuvitus on rajana. Sen avulla mainostajalla on käytettävissä laaja ja kirjava valikoima erilaisia helppoja ratkaisua, joilla herättää kuluttajan kiinnostus ja huomio. Hyödyntämällä digitaalisen ulkomainonnan parhaita puolia teet suurimman vaikutuksen. Yhdistelemällä reaaliaikaisesti päivittyviä spotteja, liikkuvaa kuvaa tai räätälöityjä viestejä eri vuorokauden- tai viikonaikoina kasvatetaan tehokkaasti mainoksen huomioarvoa.

 

"Ihmisen mielenkiinto kiinnittyy helpommin liikkuvaan kuvaan, joten halusimme kampanjaamme videoita ja sehän on mahdollista vain digitaalisilla pinnoilla", toteaa Sanna Riskula, markkinointipäällikkö Lemonsoftilta.

 

Dynaamisesti päivittyvä sisältö kiinnittää 20 % enemmän huomiota ja sitouttaa 32 % paremmin kuin geneerinen mainos.2 Silmänliike- ja kasvojentunnistusmenetelmään perustuvan tutkimuksen mukaan digitaalisten mainosten parissa myös viihdytään jopa 60 % pidempään. Mainonnan herättämä positiivinen tunnereaktio nopeuttaa päätöksentekoa sekä tekee brändivalinnasta helpompaa.3

 

Lue lisää digitaalisesta ulkomainonnasta ja ihastu!

HERÄTÄ HUOMIO DIGITAALISILLA ULKOMAINOKSILLA

DIGITAALISEN ULKOMAINONNAN MAHDOLLISUUDET

 

Yhdessä luomme onnistuneita kampanjoita

Asiakkaan tunnelmat kampanjasta olivat erittäin positiiviset ja onnistuneet. Kampanjalla tavoitettiin kohderyhmä tehokkaasti ja yrityksen verkkosivuvierailut kasvoivat huomattavasti kampanjan aikana.  Kävijät olivat myös hyödyntäneet yrityksen materiaaleja lataamalla sivuston oppaita omaan käyttöönsä.

 

Ulkomainonta onkin erinomainen keino suomalaisten tavoittamiseen – se on valtakunnan tavoittavin media ja tavoittaa jopa 98 %1 koko väestöstä. Ulkomainonnalla voit varmistaa viestisi läpimenon, sillä suurin osa päivästä vietetään kodin ulkopuolella. Sen avulla voidaan vahvistaa monikanavaisia kampanjoita, ja se toimii hyvin myös yksinään.

 

Lemonsoftin koki, että yhteistyö Clear Channelin kanssa oli sujuvaa ja asiantuntevaa. "Clear Channelin kanssa yhteistyö oli sujuvaa ja asiantuntevaa, juuri sellaista kuin pitääkin. Etenkin ensimmäistä ulkomainoskampanjaa suunnitellessa asiantuntevuuden merkitys on suuri. Aiomme varmasti hyödyntää ulkomainontaa jatkossakin", toteaa Sanna Riskula, markkinointipäällikkö Lemonsoftilta.

 

Etsitäänkö yhdessä sinulle sopiva ratkaisu?

TARJOUSPYYNTÖ

 

LÄHTEET

1. Kantar Mind. H12018-H12019
2: Kinetic, Digital Eye and Face Tracking, 2011
3: Clear Channel Australia, The Contect Effect, 2016

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Digitaalinen mainonta

Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Helsinki on jo pullollaan monipuolista ravintolatarjontaa, mutta ravintoloitsijat Jarkko Myllymäki...
Lue lisää
Vönerin uutuustuote tuotiin esille näyttävästi ulkomainonnan keinoin

Digitaalinen mainonta

Vönerin uutuustuote tuotiin esille näyttävästi ulkomainonnan keinoin

Vöner toteuttaa näyttäviä ulkomainoskampanjoita katukuvassa. Yrityksen ensimmäisen...
Lue lisää
L'Oréal lanseerasi ripsivärinsä näyttävästi lisäulottuvuuden voimin

Digitaalinen mainonta

L'Oréal lanseerasi ripsivärinsä näyttävästi lisäulottuvuuden voimin

L'Oréalin uutuustuote Telescopic Lift lanseerattiin näyttävästi kauppakeskusympäristössä....
Lue lisää

Paikallisratkaisut - lue asiakastarinoita

Foodora houkutteli tamperelaisia tilausruuan pariin

Paikallisratkaisut

Foodora houkutteli tamperelaisia tilausruuan pariin

Maaliskuussa 2020 Foodora houkutteli tamperelaisia tilausruuan pariin hyperlokaaleilla...
Lue lisää
HOK-Elannon dynaaminen kampanja mukautui Suomen arvaamattomaan säähän

Paikallisratkaisut

HOK-Elannon dynaaminen kampanja mukautui Suomen arvaamattomaan säähän

HOK-Elannon Terassikesä -kampanja houkutteli kaupunkilaisia ravintoloidensa terasseille sään mukaan...
Lue lisää
Skanssi valitsi dynaamisen ulkomainoskampanjan tukemaan lanseerausta

Paikallisratkaisut

Skanssi valitsi dynaamisen ulkomainoskampanjan tukemaan lanseerausta

Kauppakeskus Skanssi toteutti ison lanseerauskampanjan syksyn puolivälissä, minkä tavoitteena oli...
Lue lisää

Inspiraatio - lue asiakastarinoita

Kotipizza tunnistaa ulkomainonnan roolin yhä tarkemmin

Inspiraatio

Kotipizza tunnistaa ulkomainonnan roolin yhä tarkemmin

Kotipizzalla otettiin käyttöön mainonnnan ROI:ta mittaava työkalu, jolla todennettiin jo aiemmin...
Lue lisää
L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

Inspiraatio

L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

L'Oréalin uutuustuote Revitalift Clinical Vitamin C Serum lanseerattiin upealla 3D-toteutuksella....
Lue lisää
Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Inspiraatio

Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Helsinki on jo pullollaan monipuolista ravintolatarjontaa, mutta ravintoloitsijat Jarkko Myllymäki...
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

Bolt.Works herätti kohderyhmänsä huomion

Mainonnan toimivuus

Bolt.Works herätti kohderyhmänsä huomion

Bolt.Works kampanjoi näkyvästi Clear Channelin mainosverkostossa kevään ja kesän 2020 aikana...
Lue lisää
World Vision - miltä tuntuu, kun et ymmärrä lukemaasi tekstiä?

Mainonnan toimivuus

World Vision - miltä tuntuu, kun et ymmärrä lukemaasi tekstiä?

World Visionin kampanja näkyi Helsingin katukuvassa ja sosiaalisessa mediassa huhtikuussa 2021....
Lue lisää
3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Mainonnan toimivuus

3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Suomalaiset rakastavat jäätelöä – kuulumme jäätelönsyöjien kärkimaihin ja kesällä jäätelönkulutus...
Lue lisää