Case, Paikallisratkaisut

K-marketin säädynaaminen kesäkampanja

K-Marketin Piknik-sää -kampanja houkutteli kaupunkilaiset viettämään piknikiä säästä riippumatta. Piknik-teemaiset mainokset vaihtuivat sään mukaan. Sateella mainoslaite kannusti ohikulkijoita viettämään sisä-piknikiä ja auringon paistaessa muistutettiin, että sää on loistava piknikin viettoon.

asiakas: K-Market
kampanja-aika: viikot 20, 26 sekä 29

Kesällä 2018 toteutetussa mainoskampanjassa oli mukana suunnittelutoimisto hasan & partners, mediatoimisto Dagmar sekä tuotantoyhtiö Klok. Kampanjassa hyödynnettiin Downtown Digital -verkostoa Helsingissä, Turussa ja Tampereella. Downtown Digital -laitteet sijaitsevat ihmisvilinän keskellä, kaupunkien parhailla paikoilla ja ne ovat erinomainen ratkaisu paikalliseen mainontaan. Kampanjaan mukaan valitut näytöt sijaitsivat alueilla, jotka olivat lähellä sekä K-Marketeja että hyviä piknik-paikkoja. Ulkomainonnan lisäksi kampanja näkyi myös televisiossa sekä online- ja printtimainonnassa.

”Uudenlainen lähtökohta kesämainontaan toi tulosta. K-Market ketjun myynti kehittyi ennätysvauhtia kesän aikana, sillä kampanja oli K-Marketin historian tuloksellisin. Kampanjoinnin huomioarvo oli huimat 71%. Jäätelön osalta kerta-annosten myynti nousi edellisvuodesta 24,5% ja monipakkausten myynti 31,8%. Koko kesäkampanjan (touko-elokuun) vertailukelpoinen myynnin kehitys oli 7,8 % ja markkinaosuus elokuussa 12,3 %”, kerrotaan koko kesäkampanjan tuloksista1.

K-marketin säädynaaminen kesäkampanja

Tutustu toisiin paikallisratkaisuihin Tutustu Liikenneympäristö-tuotteisiin

 

AJANKOHTAISUUS JA PAIKKASIDONNAISUUS PARANTAA TULOKSIA

Ajankohtainen mainos lisää sitoutuneisuutta 32 % ja se saa 20 % enemmän visuaalista huomiota2. Oikeassa paikassa sijaitseva mainos puolestaan jättää yli puolet vahvemman muistijäljen mainoksen sanomasta ja lisää harkintaa 10 %3. Yhdistämällä nämä kaksi voit saavuttaa uskomattomia tuloksia.

Downtown Digital -verkostomme sopii tähän tarkoitukseen hyvin. Downtown Digital – Metropolitan -verkoston 262 näyttöä sijaitsevat keskeisillä sijainneilla Espoossa, Helsingissä, Hyvinkäällä, Järvenpäässä, Keravalla, Nurmijärvellä sekä Tuusulassa, ja ne tavoittavat yli 30 miljoonaa kontaktia viikossa. Valmiiden, erilaisiin tilanteisiin sopivien pakettiratkaisujen lisäksi kampanjassa käytettävät mainospinnat voidaan räätälöidä juuri sinun tarpeisiisi sopiviksi.

Mikäli haluat tavoittaa autoilevan kohderyhmän, Panorama-verkostomme mainospinnoilla voidaan näyttää reaaliaikaisesti päivittyvää sisältöä. Verkoston 151 mainospintaa on sijoiteltu vilkkaimpien teiden varsille ja sisääntuloväylille ympäri Suomen. Voit valita valtakunnallisen näkyvyyden tai keskittää mainontasi jollekin tietylle alueelle tarpeesi mukaan.

Kiinnostaako sinua tilanteen mukaan päivittyvät mainokset?
Katso video the Voicen reaaliaikaisesti päivittyvästä mainoskampanjasta.

katso video

 

 

LÄHTEET:
1: hasan & partners: K-Market sääkohdennettu piknik-mainonta
2: Clear Channel Australia: The Context Effect (2016)
3: Posterscope: The Dynamic Difference (2013)

Jaa sisältö:

Paikallisratkaisut - lue asiakastarinoita