Digitaalinen, Case, Liikenneympäristö, Mainonnan toimivuus

Bolt.Works herätti kohderyhmänsä huomion

Bolt.Works kampanjoi näkyvästi Clear Channelin mainosverkostossa kevään ja kesän 2020 aikana herättäen kohderyhmänsä huomion. Bolt.Worksin näkyvyys koettiin positiivisena myös yhteistyökumppaneiden keskuudessa ja Clear Channel sai kiitosta yhteistyöstä, josta huokuu molemminpuolinen välittäminen toistensa yritystoimintaa kohtaan. 


Asiakas:
Bolt.Works

Tavoite: Kampanjan tavoitteena oli tuoda brändi näyttävästi katukuvaan ja liikenteeseen.

Kampanja-aika: 20.1.-16.2.2020, 30.3.-14.4.2020, 16.4.-13.5.2020 ja 18.5.-12.7.2020

Mainospinnat: The Grand Central Double + 5 staattista seinäbanneria, Panorama (PK-seutu), Biglight Helsinki


Bolt.Works kampanjoi aktiivisesti kevään ja kesän 2020 Clear Channelin mainosverkostossa. Kampanjan tavoitteena oli tuoda brändi näyttävästi katukuvaan ja liikenteeseen, kulkivat ihmiset sitten autolla, junalla tai jalan. Bolt.Worksin mainonta oli visuaaliselta ilmeeltään vahvasti brändin näköistä ja mainos tavoitti kohderyhmänsä mieleenpainuvasti. Mainospintoina käytettiin pääkaupunkiseudun Panorama- ja Helsingin Biglight -pintoja, rautatieaseman The Grand Central Double -pintoja sekä viittä eri staattista seinäbanneria.

 

Suuret digitaaliset mainostaulut tukevat brändiä

 

Tutkimuksien mukaan kuluttajat suosivat brändejä, jotka he ovat nähneet suurimmilla digitaalisilla mainospinnoilla. Brändit, jotka ovat uskaltaneet näkyä isosti, on yhdistetty muita vertailuryhmiä useammin kuuluisuuteen liittyviin mielikuviin. Niiden on arvioitu olevan mm. korkealuokkaisempia, puhuttelevampia, voimakkaampia ja ikonisempia.1

 

Tuloksien perusteella suuret digitaaliset mainospinnat koetaan sopivan brändin maineen rakentamiseen. Näillä pinnoilla mainostavat brändit tekevät suuremman vaikutuksen, kiinnittävät tehokkaammin huomion sekä näyttävät hyvältä.1 Bolt.Worksin huomioarvotutkimuksessa havaittiin sama vaikutus, ja jopa 63 % kohderyhmään kuuluvista vastasikin muistaneensa kampanjan spontaanisti. Näitä kysyjiä ei siis avustettu muistamisessa kampanjan kuvilla tai teksteillä.2

 

"Ehdottomasti mainitsemisen arvoinen asia on et nämä pinnat on oikeasti näyttäviä ja isoja. Nämä tarjoaa meille sen meidän haluaman tavan viestiä isosti ja näyttävästi. Me halutaan kertoa Caps Lockilla meidän tekemisistä ja siihen tämä verkosto on ihan mahtava," kertoo Timo Hakkarainen, Bolt.Works toimialajohtaja ja teollisuus co-founder.

 

Kuten Timo Hakkarainen kommentillaan kertoo, me tarjoamme ainutlaatuisen estradin brändimainonnalle suurimpien digitaalisten näyttöjemme kautta. Puhuttele suurta yleisöä, tee brändistäsi kuuluisa ja tavoita kuluttajat laadukkailla digitaalisilla näytöillä suurten kaupunkien premium-mainospaikoilla modernilla ja huomiota herättävällä ratkaisulla. 

 

Tutustu tuoteratkaisuun: isot digit

 

Kampanja keräsi positiivista palautetta ja tavoitti kohderyhmänsä 

 

Bolt.Worksin näyttävät kampanjat keräsivät huomiota niin kuluttajien kuin yhteistyökumppaneiden keskuudessa. Huomioarvotutkimuksen mukaan 48 % kaikista kyselyyn vastanneista koki Bolt.Worksin mainonnan lisänneen kiinnostusta yrityksen palveluita kohtaan ja yli puolet kertoi mainonnan kasvattaneen mielenkiintoa yritystä kohtaan.2 Kampanja keräsi myös suoraa palautetta yhteistyökumppaneilta yritykselle. Mainostus ja näkyvyys koettiin positiivisena ja näiden ansiosta on saatu jopa uusia tarjouspyyntöjä.

 

"Mä uskon, että Clear Channelin käyttö on ollut yks parhaimmista päätöksistä," kertoo Timo Hakkarainen, Bolt.Works toimialajohtaja ja teollisuus co-founder. "Se on tuonut tosi paljon huomioarvoa ja tunnettuutta," Hakkarainen jatkaa.

 

Klassisen ja digitaalisen mainonnan yhdistäminen kasvattaa huomioarvoa

 

Sekä klassisella että digitaalisella mainonnalla on omat vahvuutensa. Yhdistämällä staattiset ja digitaaliset mainosratkaisumme voit näkyä kuluttajan koko ostopolun varrella ja pääset nauttimaan kummankin parhaista puolista.

 

Myös tutkimus puhuu mainosmuotojen yhdistämisen puolesta. Iso-Britanniassa tehdyn kyselytutkimuksen3 mukaan mainoskampanjan huomioarvo kasvaa jopa 66 %, kun siinä hyödynnetään sekä klassista että digitaalista ulkomainontaa. Molemmat mainokset nähneillä vastaajilla oli myöskin 10 % voimakkaampi mielikuva mainostaneesta brändistä. Sen lisäksi he voisivat harkita brändin valitsemista todennäköisemmin kuin vastaajat, jotka olivat nähneet ainoastaan staattisen tai digitaalisen mainoksen.

 

Brändiviestintää tehokkaasti ulkomainonnan avulla

 

Yritystoiminnan kannalta brändin rakentaminen on tärkeää, sillä mielikuvat ovat lopulta ne, joiden perusteella ostopäätöksiä tehdään. Brändin rakentamisessa tarvitaan pitkäjänteisyyttä ja kärsivällisyyttä, mutta lopulta saavutetut tulokset palkitsevat.

 

Clear Channelin markkinointipäällikkö Pilvi Rissasen mukaan ulkomainonta sopii sekä brändimainostamiseen että taktisempiin kampanjoihin. Mainoslaitteiden sijainti tarjoaa luonnostaankin tehokkaan keinon kuluttajien tavoittamiseksi siellä, missä he liikkuvat ja tekevät ostoksia. Tämän vuoksi ulkomainonta mahdollistaa kattavan tavoittavuuden sekä korkean toistotason, mikä auttaa mainostajaa brändin rakentamisessa. 

 

10S_BoltRefe

 

Lisää Bolt.Worksin markkinoinnista vastaavan Timo Hakkaraisen fiiliksiä yhteistyöstä ja ulkomainonnasta voit katsoa videolta! 

KATSO KOKO VIDEO

 

Lähde rakentamaan vahvempaa brändiä. Valitse valmiiksi kohdennettu tuotepaketti tai pyydä tarjous juuri sinun tarpeisiisi räätälöidystä ratkaisusta. Ota yhteyttä ja kysy lisää!

OTA YHTEYTTÄ

 

LÄHTEET

1. Clear Channel: rakenna vaikuttava brändielämys isoilla digipinnoilla. 2020

2. Norstat Finland Oy. Bolt.Works-kampanjan huomioarvotutkimus. 2020.

3. Clear Channel: Adshel Live  The Dynamic Difference (2016)

Jaa sisältö:

Digitaalinen - lue asiakastarinoita

Liikenneympäristö - lue asiakastarinoita

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita